Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w marketingu internetowym jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Przez niektórych uważane jest za kompletny mit, z kolei inni uważają, że to podstawa i kwestia, którą należy równolegle rozwijać z wszelkimi sprawami formalnymi podczas otwierania swojej firmy. Jedno nie ulega jednak wątpliwości – tzw. SEO, czyli search engine optimization to proces, który regularnie ewoluuje, a każdy, kto chce, aby strona jego firmy zdobywała wysokie wyniki w Internecie, powinien powierzyć opiekę nad stroną profesjonalistom. Czasy, kiedy liczba linków decydowała o zajmowaniu pierwszej pozycji w wyszukiwarce internetowej, minęły bezpowrotnie – o czym mogliśmy już niejednokrotnie przeczytać na największych branżowych portalach, takich jak np. SpidersWeb.pl.

Szacuje się, że Google aktualizuje swój algorytm kilkadziesiąt razy w roku. Jedną z największych zmian, biorąc pod uwagę branżę SEO, było wprowadzenie tak zwanego algorytmu działającego w czasie rzeczywistym. Wyszukiwarka na bieżąco indeksuje wszelkie zmiany, wyszukując często działania, z których obecności możemy nie do końca zdawać sobie sprawę PLUS ich usunięcie nie wpływa na długotrwałe spadki w pozycjach słów kluczowych, gdyż filtry nie są nakładane prewencyjnie.

Internet plus pozycjonowanie to nie tylko działania widoczne na stronie internetowej w postaci unikalnych tekstów oraz opisów dostosowanych do słów kluczowych czy działania dotyczące optymalizacji nagłówków, struktury linków oraz tytułów podstron. To także ogrom pracy włożonej w tzw. “off-site” – począwszy od budowania zaplecza, modyfikacji kodu witryny, zwiększania jej wiarygodności w narzędziach Google, plus bieżący monitoring oraz aktualizacje.